6 uren vertraging met vliegtuig - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu 6 uren vertraging met vliegtuig - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu

6 uren vertraging met vliegtuig

Door: decolombiaantjes

Blijf op de hoogte en volg Johan

22 Februari 2012 | Colombia, Bogotá

Gisteren hadden we pech we gingen via Medellin naar Bogota om daar vandaan naar Bucaramanga te gaan. Echter dikke mist gooide roet in het eten. we stond om al 05:00 uur op en waren pas om 20:00 uur in het hotel in Barichara. We hebben uren op het vliegveld gezeten en moesten ook nog 4 uur rijden.Wel door de vallei Canon Chicamocha maar door de invallende duisternis(zie foto) zagen we niet veel meer tussen de bergen.Een verloren dag zullen we maar zeggen.

Santa Fe waar we eergisteren nog waren ligt op 550 meter en hoe lager je gaat hoe warmer het wordt. Het is een stad die zijn gestalte kreeg in 1541.Ook hier waren er op de plaza veel straat verkopers met ook veel souveniers. ( van die kits dingen) Het is een gezellige koloniaal stadje met witten muren en gekleude kozijnen en deuren. Maar ook hier is het een belevenis om op een terrasje te zitten en naar het bekende straatbeeld te kijken. Vooral grappig de politie in een motortaxi wat verkeersborden ophalen. De volgende dag zijn we met een motortaxi naar Puente de Occidente geweest.Het is een houten brug van 291 meter over de Rio Cauca en gebouwd in 1887.Schitterende houten brug waar tot in 1978 nog gemotoriseerde verkeer over heen reed. Maar dat kan niet meer daar het een >Nationaal monument is geworden. Je kan er wel over heen lopen en genieten van deze constructie zonders pijlers.
Vandaag zijn we in de mooiste koloniaal hotel die we gezien hebben in Barichara. Dit hotel is 300 jaar oud en prachtig nog in stijl. Ala je goed luistert hoor je de verhalen van 300 honderd jaar terug.Geweldig. OOk dit dorpje is d emooiste van Colombia. Hier staat de tijd stil en zijn er lange koloniale smalle straten waar diverse artiesten hun produckten proberen te verkopen zoals, handgeverfde textiel,beelden, schilderijen etc.
Het dorp ligt op 1351 meter is is dus een paar graden koeler dan in Sante Fe die wel 8 graden kan schelen met Medellin.
Er is hier ook een adembenemde rust in het 12.000 zielen tellende dorpje. Prachtig uitzicht en ons hotel cq slaapkamer ligt naast de kerk alwaar vroeg de dienst begint. Vanuit ons bed kunnen wij het gebed en gezang horen en bij het ontbijt. Prachtig toch. Piet heeft het gevoel dat dit haar huwelijks reis is en geniet met volle teugen van de schoonheid hier, flora en fanuna, de rust en mogelijk dat de kerk hierin ook een rolletje speelde, Mooi toch dan heb ik mijn doel toch bereikt.
Morgen gaan we al vroeg een wandeling doen over de Camini Rdeal ( aangelegd in de tijd van de kolonisatie) naar het dorpje Guanme, duurt ongeveer 2,5 uur dwars door het schitterende berggebied en we lopen naar beneden en met de bus weer terug.
Saludos
Jo en piet

• 22 Februari 2012 - 19:31

Paul:

Ik heb zo het idee dat jullie wat meer gaan reizen.....

• 22 Februari 2012 - 20:23

Mario & Helena:

Wouw wat jammer van de verloren dag maar die mooie plaatjes maken een hoop goed! Geniet nog lekker van de wandeling en de rest deze week x Mario & Helena

• 24 Februari 2012 - 12:38

Neelke:

Wauw, wat een prachtige foto's, wat een mooi land zeg !