witte stranden en palmbomen? - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu witte stranden en palmbomen? - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu

witte stranden en palmbomen?

Door: decolombiaantjes

Blijf op de hoogte en volg Johan

15 Mei 2010 | Colombia, Bogota

Witte stranden en palmbomen? Ja, er zijn heel veel palmbomen, en als je niet uitkijkt vallen de kokosnoten op je hoofd. Wit zand is er ook, maar ook veel kiezels en zwart organisch materiaal. De geologen weten misschioen waar ik nu zit.
We werden met een busje naar een heel armoedig dorpje gebracht vanochtend. Met al onze spullen (3 koffers, 2 trekkersrugzakken, een gitaar, 6 weekendtassen, en plastic tassen met eten en drinken) moesten we een stuk lopen naar een rivierbedding, de Rio Don Diego. Daar moesten we in een bootje klimmen en werden we stroomopwaarts het binnenland ingevaren. Prachtig regenwoud, heel veel vogels en insekten en reptielen waren er te zien onderweg. We hadden geen idee waar we uit zouden komen en nu zitten we hier in Taironaka, een ecologisch vakantiepark, midden in de jungle. In de rivier is te zwemmen, er is 1 buitendouche, de toiletten doen het gelukkig, stroom komt van zonnecellen, er is een klein, leuk museum over de Tayrona indianen, het eten is werkelijk lekker en we slapen in een houten hut.
Pap, Mario en Helena zijn een wandeling aan het maken terwijl het net is begonnen met regenen. Zelf ben ik niet helemaal lekker, en voor mam is het hier eigenlijk te warm. Maar al met al is het hier prachtig, en is deze ervaring er ook weer 1 om voorgoed te onthouden.