Popayan en Bogota - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu Popayan en Bogota - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu

Popayan en Bogota

Door: decolombiaantjes

Blijf op de hoogte en volg Johan

10 Juni 2010 | Colombia, Bogotá

Helena:
Popayan is echt een mooie stad. Een heel mooi koloniaal centrum dat een beetje lijkt op Cartagena, maar dan in het wit. Echt goed onderhouden en heel gezellig. Mooi uitzichtpunt op een berg beklommen.

Het hostel was ook heel gezellig. We hebben een aantal filmpjes gekeken met andere gasten.En we hebben daar een Nederlands stel ontmoet met wie we woensdag een tour hebben gemaakt naar een thermaal bad.

We gingen met de fiets in een busje. Mario zat met het stel achterin op losse plastic stoeltjes en ze hadden allemaal een houten kont. Ik zat lekker comfortabel voorin.
Het bad was eigelijk helemaal niet zo warm en er zwommen lieve kleine visjes in. De omgeving was super mooi. Midden in de bergen op 2800 meter hoogte. Er was nog een glijbaan die niet zo spectaculair leek, maar echt heeeeeeeeeel hard ging. Verder nog een heel warm bad vol algen en een modder bad dat gewoon een gat in een grasveld was. Best geinig.

De terug weg was op de fiets (vooral berg afwaarts, maar helaas niet helemaal). De fiets van het Nederlands meisje kreeg steeds een lekke band. En Mario´s fiets had kapotte versnellingen, waardoor hij niet bergop kon fietsen omdat hij dan steeds door trapte. Dus we gingen minder hard dan gepland. Maar het was wel een hele mooie fietstocht en bergafwaarts ging echt supersnel!!

Die avond de nachtbus genomen en nu zitten we weer in Bogota!
Mario ligt te slapen. Ik ga heb zo maar wakker maken, want ik wil wel wat gaan eten....

• 10 Juni 2010 - 16:37

Laura :

geen pizza he op je nuchtere maag ;) tot maandag! adios amigos! kus