Vlooienmarkt Bogota - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu Vlooienmarkt Bogota - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu

Vlooienmarkt Bogota

Door: decolombiaantjes

Blijf op de hoogte en volg Johan

05 Februari 2012 | Colombia, Bogotá

BUENOS DIAS
Na een heerlijk onbijt zijn we vlak bij ons hotel naar de vlooienmarkt geweest. Het is hier niet anders dan bij ons met de `ROMMEL`die aangeboden wordt. Verder is het een probleem als je iets groots ziet om dit de aankomende weken mee te nemen.Wel heb ik mijn schoenen laten poetsen door een arme sloeber zonder gebit en hij heeft zijn dagopbrengts al binnen. Overigens zitten we in een prachtige leuke koloniaal hotel met veel massieve houten meubelen en bed.Een foto zal ik maken voor onze schoonzoon die hier weg van is. Het hotel is gelegen op de weg naar de berg Monserat. Je kan wel zien dat het zondag is want het ie zeer druk in de stad.Een aantal wegen zijn voor het gemotoriseerde verkeer afgesloten waardoor en erg veel fietsers en voetgangers zijn op de weg.We hebben de kerk bij het Bolivarplein gezien waar men met de fiets en hond naar binnen gaan om de dienst met de bisschop te volgen. De bisschop liep een procesierronde door de kerk, bewierrookt en al en hij liep langs ons en zei toen Buanos Dias en hij knikte ons toe ,blij met die buitenlanders die de dienst komen volgen. We hebben vandaag zelfs 3 kerken gezien en wat een pracht en praal. Katholieksisme is veel hoger en indrukwekkende dan bij ons. Prachtige beelden gezien en dat bedoel ik nou, lastig mee te nemen.Veel straat verkopers gezien. Ook hebben we een demonstratie gezien tegen het stieren vechten, wat hier nog gebeurt in Bogota,en uiteraard zijn wij hier ook tegen. Verder heerlijke koffie gedronken van Juan Valdez en nationaal museo bezocht. nu gaan we lekker uit eten.
oja mario,jorinde bel oma even dat we goed geland zijn.

ADIOS AMIGOS
johan en petra





  • 06 Februari 2012 - 10:55

    Ellen:

    Hallo !
    Echt leuk dit, fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ik hoop dat je het werk al vergeten bent want alles gaat gewoon door hoor. Hier erg koud, nu -5 om 12.00 uur 's-middags, wel erg mooi weer, stralende zon. Misschien komt er een Elfstedentocht. Met mij gaat alles goed, ik ga woensdag weer even op het werk langs voordat ik naar de acupunctuur ga. Ik heb veel last van zenuwpijn aan mijn arm na de operatie. Voel me verder prima.
    Heel veel plezier daar, groeten aan Piet en geniet van de zon !
    Ellen

  • 06 Februari 2012 - 11:32

    Mario & Helena:

    Hoi pa en ma!
    Mooie foto's zeg ! Ik ga oma bellen! Veel plezier! gr Mario & Helena

  • 06 Februari 2012 - 18:30

    Jan:

    Valt me tegen hoor Jo dat je geen beeldje mee neemt voor je moeder! Blijven genieten!

  • 06 Februari 2012 - 20:32

    Jeroen:

    Ben benieuwd naar die zware meubelen. Alvast bedankt voor de foto "pa"..........

  • 06 Februari 2012 - 20:33

    Joris:

    Het is nu te laat, maar ik bel dinsdag oma even.

  • 06 Februari 2012 - 20:41

    Neelke:

    Geniet maar lekker daar, want het is hier echt barrrrrrr, zelfs jij zou staan te rillen ! Veel plezier nog, groet Neelke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

De oorspronkelijke bewoners ( Indianen) van Colombia.

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 35855

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 29 Februari 2012

Colombia 2012

03 Mei 2010 - 24 Juni 2010

Colombia & Equador

Landen bezocht: