Bandeja Paisa - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu Bandeja Paisa - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu

Bandeja Paisa

Door: decolombiaantjes

Blijf op de hoogte en volg Johan

06 Februari 2012 | Colombia, Bogotá

Bandeja Paisa is een nationaal gerecht dat we net gegeten hebben in hetzelfde restaurant als in 2010. Dit gerecht is een gevarieerde schotel met gegrilde biefstuk, gebaken varkenszwoerd,chorizo worst, rijst en rode bonen. De schotel wordt overgoten met gebakken ei daarbij ligt er een stuk advocado en zoete bananenchips.Totale kosten met 1 limonada en 2 biertjes is 23.000 pesos oftewel 10 eurootjes. Geen geld en het smaakte heerlijk Vandaag hebben we weer kerken bezocht zoals de Primade Cathedraal die we gisteren bezocht hadden en ook deze kerken zijn zeer indrukwekkend. Je moet als je in deze miljoenen stad bent de kerken bezoeken.Helaas mochten er geen fotos`s gemaakt worden, wat ik wel respecteerde maar kon soms het niet laten.Zodra de beveiliging weg was even gauw een fotoschotje.Ook hebben we museo bezocht waaronder van de schilder Botero. In de museo mocht je nl wel alles fotograveren wat je zag. Botero een zeer byzondere schilder en zijn stijl is nogal pompeus mbt de figuren die er op komen. Ook diverse beeldwerken van hem gezien uit brons en marmer wat indruk maakte. We zagen ook een schilderij van de Nederlandse schilder Kees van Dongen die nog recentelijk in Rotterdam heeft geexposeerd.Op de foto van ons hotel zie je als je inzoomt posters hangen van de aankondiging van de dj Armin van Buren. Dus ook hij komt hier binnen kort. Wat ons ook opviel dat er veel toeristen waren zoals engelsen-duitsers en nederlanders.We kwamen een nederlandse back packer tegen die alle zuid amerikaanse landen gaat doorkruisen in zijn eentje.Vandaag was het wel een regenachtige dag waardoor wij een paraplu gekocht hebben langs de weg, kosten ongeveer 7000 pesos = plus minus 3 euro.
We zijn vandaag andere routes gelopen dan in 2010 en wat een zeer drukke stad is dit. honderden straatverkopers kwamen we tegen die van alles verkochten. Veel fruit,snoep,sigaretten, levende visjes (voor het aquarium), loterijen etc.Ook veel zwervers en bedelaars in de stad. We zien ook veel welvaart wat rondlopen-cq rijden. Morgen gaan we met de bus naar Neiva, een rit van ongeveer 5 uur en daar kijken we naar uit.Ik ondervind hier wel wat problemen met het internet en met name als ik wat foto`s er op wil zetten. Gisteren kwam ik er maar tot drie, kijken hoe het vandaag gaat.
Adios
Johan en Piet

• 07 Februari 2012 - 07:50

Jorinde:

pap, ik krijg nog steeds geen bericht op mijn emailadres van waarbenjij.nu
    Veel mooie plaatjes schieten onderweg naar Neiva, dan kan ik ze morgen weer bekijken! Kusjes aan mam, liefs Jorinde

• 08 Februari 2012 - 13:52

Paul:

Ziet er goed uit, gisteren je moeder aan de telefoon gehad en gelijk verteld wat we inmiddels via deze site aan informatie hadden. Groeten uit Mijas, Spanje

• 08 Februari 2012 - 18:42

Jan:

Hoi Johan en Piet,

Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Succes met de 5 uur durende busreis!

• 09 Februari 2012 - 17:06

Neelke:

Johan, je mist niks hier hoor .... wij missen jou wel, maar niet zo erg dat je snel weer terug moet komen, geniet ervan en leuk je verhalen te lezen.

• 10 Februari 2012 - 00:37

Mario & Helena:

HALLO PAP EN MAM
    we willen nieuwtjes! x Mario & Helena

• 10 Februari 2012 - 10:54

Ellen:

Leuke foto's Johan. - 10 hier vandaag.
    Zondag gaat het dooien dus geen Elfstedentocht voorlopig. Veel plezier en groeten aan Piet.

• 10 Februari 2012 - 13:39

Miranda:

Hoi!!
    Wat een leuke verhalen, ik blijf ze volgen. Geniet ervan.

Groetjes
    Miranda

• 10 Februari 2012 - 19:12

Paul:

Johan, ik werd net gebeld door je moeder met het verzoek om je even te vertellen dat de begrafenis van Martha Verhoef heel indrukwekkend was. 200 man, 25 bloemstukken , ik meen ook bloemen namens jou. Alles ok in Vleuten.
    En jullie veel plezier....
    Bij deze,
    Groeten,