joehoe we zijn er weer - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu joehoe we zijn er weer - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu

joehoe we zijn er weer

Door: decolombiaantjes

Blijf op de hoogte en volg Johan

10 Februari 2012 | Colombia, Bogotá

ola,
we waren even uit de lucht doordat in Neiva geen internet aanwezig was, althans in het hotel.In het kort het volgende,
we vertrokken dinsdag uit ons hotel waar overigens een zeer goed ontbijt werd gereserveerd naar de busstation in de hoofdstad. Het busstation is net zo groot en mooi als Schiphol, alleen rijden er bussen. Dat is ook het openbaar vervoermiddel in Colombia.Via het busstation waar we 3x gecontroleerd werden en gefilmd in de bus, met de bus van COOMOTOR, naar NEIVA gereden voor de duur van 6 uur.
Veiligheid staat hier hoog aangeschreven.
EEA wegens vertragingen door wegwerkzaamheden. De bus was overigens luxe, je kon als je wilt een film bekijken, drank,snoep,dekentje,kussen werden uitgedeeld.Het was gewoon prettig in de bus en de 6 uren vlogen om. In Neiva kwamen we bij een mooie witte hacienda MATAMUNDO.Met een zwembad erbij. Het hotel ligt ver buiten het centrum en de dag erop werd de semi woestijn TACACOA bezocht waar het wel 50 graden kan zijn overdag. De chauffeur die de auto bestuurde slingerde erg, niet dat hij dronken was maar hij ontweek de gaten in het wegdek. En dat zijn er behoorlijk veel. De grootste die ik zag was opgevuld met 3 pallets en een touwtje er om heen,midden In het wegdek. En volgens de chauffeur was dit al maanden zou. Eea wordt wel aanbesteed maar het wordt niet altijd goed of niet uitgevoerd. Dus als je achter een bus,auto rijdt die in eens naar links gaat, doe dit dan ook anders heb je een probleem met he voorwiel. Ook zag ik een putdeksel midden in de weg ontbreken waar een stok met vlaggetjes was bevestigd. De semi woestijn is groot en veel cactussen van 4 meter of hoger gezien. Prachtige sculpturen van zand gezien en rode enorme groeven waar ik mooie foto´s van heb gemaakt. Echter plaats ik voorlopig even geen foto´s daar ik ze kwijt was van mijn geheugenkaart als ik ze op de PC plaatste. Ik deed dit in een map en vandaar uit een enkele naar deze site. Gelukkig kon ik ze terug plaatsen op een CD, mar dat zal niet overal kunnen. Ik weet niet hoe dit komt en ben dus even voorzichtig totdat ik weet wat de oorzaak is. Toestel koppelt ik overigens gelijk los als ik een map heb gemaakt. ik snap het nog niet. dus even geduld. Ik probeer mischien wel via een 2e geheugenkaart die ik nog moet gebruiken. In de middag regende het af en toe flink zodat we besloten hadden om niet naar de stad te gaan, waar volgens Lonely Planet niets te beleven was, afgezien van het straatbeeld.Dus zijn we lekker gaan zwemmen met een glas limonada bij de pool en een boek gelezen van J.Blauw, moord op een diender. Daarna hebben we heerlijk gegeten in het hotel om de volgende dag weer fit te zijn voor onze tocht naar Saint Augstin om het ARCHELOGISCH PARK te bezichten.












  • 11 Februari 2012 - 19:11

    Jorinde:

    goed weer wat van jullie te lezen. je moet naar een map op de vaste PC kopieren, niet verslepen vanaf je geheugenkaartje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

De oorspronkelijke bewoners ( Indianen) van Colombia.

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 35855

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 29 Februari 2012

Colombia 2012

03 Mei 2010 - 24 Juni 2010

Colombia & Equador

Landen bezocht: