Palomo & Asabasie - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu Palomo & Asabasie - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu

Palomo & Asabasie

Door: decolombiaantjes

Blijf op de hoogte en volg Johan

11 Februari 2012 | Colombia, Bogotá

Wij willen even langs deze weg stil staan bij het overlijden van onze lieve nicht Marthie Verhoef. Groot respect voor het lijden wat zij gedragen heeft.

zaterdag.
Bovenstaande namen waren van onze twee paarden die ons door door de vallei voerden. Een bezoek aan de andere kant van het Archeoligische park. Het was wel even wennen voor ons voor het eerst op een paard maar het uitzicht nam in ieder geval wat van de spanning weg. Al moesten we soms lopen daar de afdaling tgv de regen voor de onervaren paardrijders te glad was. De tocht duurde zo´n drie,vier uur.Het Andes gebergte is prachtig en ook hier kwamen we de 5000 jaren oude graven tegen van de voormalige indianen.Er liggen nog duizenden graven onder de grond en als er een gevonden wordt( men loopt te zoeken met lange prikstokken van zo´n 5 meter lang) dan wordt het Gouvernement ingeschakeld en wordt het graf geopend. De inhoud zoals potten en sierraden worden dan verkocht aan de Colombiaanse tourist die dit op haar beurt weer door verkoopt. De regering heeft geen geld over voor de culturele erfgoed volgens onze gids. Enorm jammer is dit en zo gaat er een hoop verloren. Onderweg gaf de gids Carlos veel informatie hierover en ook over de flora en de fauna. We zullen het maar vertellen, we hebben COKE bladeren gebruikt, wat volgens onze gids goed is voor de maag,hoofd etc. Lichtelijk in trance hebben we toen onze weg vervolgd op de paarden die de route automatisch aflegden zodat we niet bij behoefde te sturen om terug te keren naar de stad.Gisterenmiddag zijn we gaan rondlopen in de stad waar van alles te beleven valt mbt het straatbeeld hier. Het leven in zuid Amerika speelt zich af op straat en dan is er ook van alles te zien als je op een terrasje zit.
we hebben gegeten in Piza Mania, een duitse vrouw die 27 jaar geleden als backpacker is blijven hangen. Zij stond ook aanbevolen in Lonely Planet
Volgens haar zijn er veel fransen,duitsers en italianen hier gevestigd en zij komen elke maandag bij elkaar in het buurthuis naast de kerk. Haar piza´s waren voortreffelijk met de dunne bodem, Aanbevolen.In onze Hacienda zijn ook twee koppels Hollanders gekomen die ook een rondreis maken. Zo zie je toch steeds meer touristen in dit prachtige, vriendelijke land.
oja denk ik wel eens aan mijn werk, zeker alleen bij deze zin neerzetten.
Nu waren we net in een internetcafe en viel de stroom uit. Wat een rust kwam er over de stad. Nu zitten we in een andere gedeelte van de stad ons verslag bij te werken.
Morgen gaan we met de bus naar Popayan en dit moet de mooiste tocht zijn van ongeveer 5 uur dwars door het Andes gebergte.

Veel liefs vanuit het warme St.Augstin

Jo en piet
vader- moeder-schoonvader'schoonmoeder

• 11 Februari 2012 - 18:42

Jan:

Nu zeker spierpijn van het paardrijden. Zal ik je bij terugkomst aanmelden voor een kliniek Jo?

• 11 Februari 2012 - 18:44

Helena:

Haha. wow, dat ik dit nog mag meemaken. Jullie hebben cokebladeren gebruikt!
    Fijn om te horen dat jullie reis zo voorspoedig verloopt! En dat jullie zo veel mooie dingen zien en meemaken!
    Wij zijn nog steeds wel jaloers hoor ;-)
    Maar Mario gaat zo optreden met Joe undercover in Steenwijk. Ik ben dit keer meegegaan en we slapen vannacht hier in het hotel waar ze optreden. Erg gezellig, dus wij vermaken ons hier ook wel.
    Liefs, Helena

• 11 Februari 2012 - 19:20

Jeroen:

Coke? ...COKE?!!!!....
    De verloedering slaat toe! Waar gaat dat heen, waar gaat dat heen, ....met mijn "schoonouders".....en ik maar tegen mijn ouders zeggen dat het zulke nette mensen zijn.....SCHANDE!!!!

Veel plezier mensen!

Jeroen

• 11 Februari 2012 - 19:25

Jorinde En Jeroen:

Gecondoleerd met het overlijden van je nicht paps. Het kaartje zag ik donderdag bij de post zitten. Liefs