busreis naar popayan - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu busreis naar popayan - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu

busreis naar popayan

Door: decolombiaantjes

Blijf op de hoogte en volg Johan

12 Februari 2012 | Colombia, Bogotá

Zondag 12.2.12

Buenos Dias Amigo's

Even nog terug komen de graven van de indianen die we gisteren bezocht hebben. De rijkere indianen liggen 5 meter diep onder de grond en hebben ook de grootste beeld bij hun in het graf staan.Dus soms wel 5 meter hoog. Dit bezoek was zeer indrukwekkend en erg interessant.Elke beeld had weer een andere betekenis. Verder kan je hier in de steden van Colombia moeilijk verdwalen daar de straten alle maal een nummer hebben zoals ons hotel nu die is gevestigd in Call 4,zeg maar de hoofdstraat, de zijstraten zijn dan genummerd als Carera 4,5 etc.
Vanmorgen was de bedoeling dat we om 09.15 uur met de bus naar Popayan zouden gaan echter werd dit een uur later. We zijn door de vallei gereden van het Andes gebergte en dat is schitterend. Alleen driekwart van de road was soms eigenlijk onbegaanbaar. Zo'n slechte wegdek hadden we nog niet meegemaakt. Een en al flinke hobbels en verzakkingen. We zijn zo'n 5 uur door elkaar geschud letterlijk.Er waren ook wel rustige stukken bij en er wordt wel aan de weg gewerkt. Maar hier in het bergachtig gebied zijn er ook veel verzakkingen, Dat zie ook op het nieuws en de arme bewoners zijn dan meestal de dupe. Ook zie je in het nieuws veel drugs stransporten die opgepakt zijn. Was het de moeite waard met de bus zeker want als je met het openbaar vervoer gaat dan zit je tussen de Colombianen, dan zie je ook wat het dagelijkse leven voor hen inhoud. Ook kom je op de onmogelijkste plaatsen bewoners tegen in de bergen in schamele hutjes. En wat ik al zei het uitzicht was geweldig en we reden af en toe in de wolken, dat betekende regen.
Soms moesten enkele passagiers uitstappen daar de bus vast zat in de mud.
We kwamen om 4 uur aan in de zeer witte stad Popayan. Ook hier weer een schitterend koloniaal hotel midden in het koloniale centrum.Tijdens onze korte verkenning vandaag zijn we in de grootste kerk binnen gelopen waar een dienst werd gehouden.
Laurian je moet hier naar toe daar jij ook van deze prachtige kerken houdt. We hebben nooit zulke mooie kerken gezien tot nu toe. De dienst, jawel was prachtig en er werd gezongen,geklapt en hoe gek het ook klinkt het swingde. Kinderen mochten bij de pastoor komen en gaven hem een hand de deuren stonden open en er werd zelfs gebedeld in de kerk.Maar wat een pracht en praal stralen de kerken uit. Overdreven, ja in mijn optiek wel maar hier uiteraard miet, want het leeft hier enorm,. In taxi's,bussen hangen heilig hart plaatjes en maria beeldjes etc. Zij staat overigens ook vaak langs de weg in kleine kapelletjes.Piet was toch lichtelijke omtroerd in de kerk toen ze zag hoe de samenhorigheid hier was van de plaatselijke bevolking. Daarna zijn we wezen eten bij Italiano die ook in Lonely Planet stond en mensen dat was voortreffelijk. Morgen gaan we de stad bekijken en dinsdag naar de Indianenmarkt in Silvia

Oja ook hier kan ik alleen een cd schijf plaatsen in de PC,voor de foto's dus vandaag weer niet.

Adios

Jo en de wat ontroerde piet.

• 13 Februari 2012 - 18:40

Jan:

Mooi om te lezen en zeker over de saamhorigheid van de bevolking Mooi!

• 16 Februari 2012 - 21:50

Paul: