Indianenmarkt Silvia - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu Indianenmarkt Silvia - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu

Indianenmarkt Silvia

Door: decolombiaantjes

Blijf op de hoogte en volg Johan

14 Februari 2012 | Colombia, Bogotá

Polo la Capriolo is wat we vandaag gegeten hebben in Silvia. Dit bestond uit supa, met mais en kip en vervolgens een groot bord rijst met polo, groenten en limonada.Totale kosten, 8000 PESOS of te wel 1.80 eurootjes pp.

Silvia ligt op 2647 meter hoogte.

Wij zijn vriendelijk, de colombianen vriendelijker maar de GUAMBIANO, de indianen zijn het vriendelijkst.Zij spreken ook hun eigen landtaal overigens. Wat een geweldige sfeer heerste er op de indianenmarkt in Silvia. Honderden indianen in traditionele kleding waren er om hun produkten te verkopen. Dat varieerde van groenten,fruit en eigen handwerken.De indianen waren in het blauw,zwart gekleed, De mannen in lange blauwe rok, daarop een blauwe poncho, de dames in zwarte wijde rok met een blauwe poncho er op. Alle mannen en vrouwen droegen een zwarte bolhoed. Er waren ook vrouwen bij die een waju tas aan het haken waren en deze uiteraard ook probeerden te verkopen.Wat we ook gedaan hebben. Het was een zeer indrukwekkende belevenis om hier tussen te lopen en te kopen. Zij kwamen naar je toe en gaven je een hand en waren heel vriendelijk. Foto's maken was geen probleem op de markt als je maar respect toont voor hen. dit in tegenstelling tot hetgeen in Lonely Planet staat. Sterker nog er kwamen zelfs mensen naar ons toe of wij hen op de foto wilde zetten, wat wij ook gedaan hebben.Deze ook laten zien wat zij erg leuk vonden.Uiteraard gaven wij hen een paar pesos mee. misschien was het ook hier om te doen so what.Verder zagen we nooit zoveel Chiva's, bij elkaar. Dit zijn de oorsponkelijke open bussen in Colombia en erg versierd.Boven op de bus worden dan de goederen die zij gekocht hebben en hun eigen handelswaar op geplaats.
Grote zakken met rijst,aardappelen en zelfs gestapelde eierdozen staan hier boven op.
Ook hier hebben we prachtige plaatjes geschoten en hadden we prachtig weer. Toen we terug kwamen in Popayan hadden we noodweer en de straten stonden blank.Kortom een heel byzondere dag om nooit te vergeten.
Gisteren hebben we Popayan bekeken.Gisteren was het ook betaaldag voor de colombianen en we hebben daar een rij voor de bank gezien van 300 meter lang. Eea afgezet met hekken en toezicht van de plaatselijke politie.Mensen stonden dus uren in de rij voor hun centen. Als in de middag het geldtransport bij de bank kwam sprongen er agenten uit een grote beveiligde auto met semi automatische wapens om dit geheel te beveiligem.
Morgen gaan we met de bus naar Cali en tocht van ongeveer drie uur.
Cali ligt op 969 meter hoogte en daar is het waarschijnlijk het warmst.
saludos

jo,piet

• 15 Februari 2012 - 09:58

Mario & Helena:

Leuk!!!! Goede reis morgen! En veel plezier in Cali! dat is echt heel leuk.
    Bij ons gaat alles prima zijn gangetje en we gaan vrijdag Colombiaans eten in Den Haag!

X Mario & Helena

• 15 Februari 2012 - 13:00