De reis naar Equador.... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Johan Sprong - WaarBenJij.nu De reis naar Equador.... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Johan Sprong - WaarBenJij.nu

De reis naar Equador....

Door: decolombiaantjes

Blijf op de hoogte en volg Johan

28 Mei 2010 | Ecuador, Quito

Helena:
Na de les van Mario in huize Cran zijn we met de nachtbus naar Cali vertrokken.
Het was best heftig 12 uur in de bus zitten. Ikzelf heb wel kunnen slapen, maar Mario heeft bijna geen oog dicht gedaan.

Die ochtend hebben we gelukkig hadden we in één keer een heel leuk hostel gevonden. Daar kregen we een kaartje mee met welke buurten veilig zijn en welke niet. Heel handig!
We hebben rondgewandeld in Cali. Vooral de buurt van het hotel was echt heel leuk. Mario heeft nog een tijdje basgitaar gespeeld in een muziekwinkel en een poging tot jammen gedaan. Maar de jongens die gitaar speelden konden alleen maar metalnummers spelen van a tot z en niet jammen.
We zaten nog te twijfelen of we uitgingen, maar toen we even in het hostel zaten raakten we aan de praat met de eigenares en een jongen die er werkte en dat was heel gezellig.

De volgende dag vroeg op om met de bus naar Ipiales te gaan. De hele dag in de bus gezeten. ´s Avonds aangekomen in een soort van hoerenhotel. Maar het was schoon en goedkoop.

De volgende ochtend naar Las Lajas geweest. Dat is een hele mooie kerk die in een berpas over een rivier vanuit de rotsen is gemaakt. Op die rosten was ooit Maria verschenen. Omdat dat maar heel kort was hebben ze het maar zelf opnieuw geschilderd en er een kerk om heen gebouwd. Heel indrukwekkend.
Die middag met de taxi naar de grens. Daar hadden we een stempel gehaald en zijn we naar Tulcan in Ecuador gegaan. Vandaf daar de bus naar Quito genomen.
Toen we twee uur in de bus zaten bleek dat we een tweede stempel moesten hebben. Wij weer terug naar de grens. Al met al hebben we 5 uur langer over de tocht naar Quito gedaan, waardoor we pas om 24.00 aankwamen.

• 29 Mei 2010 - 19:03

Johan:

Gelukkig weer een berichtje van jullie voor het thuisfront. Ben wel benieuwd naar de foto van de kerk over de rivier. In colombia prachtige kerken en beelden gezien. Kijk goed uit en tot horens

• 29 Mei 2010 - 21:48

Corrie Van Haasteren:

Ja, fijn om weer iets te horen. Jullie reis blijft heel spannend en ik wou dat ik er bij kon zijn, maar dan zónder al die ontberingen natuurlijk.
    Tot mails, de groetjes van mij.

• 30 Mei 2010 - 12:47

Maya:

Spannend allemaal hoor! Zijn Colombia en Equador trouwens een beetje toegankelijk voor ongeorganiseerde reizigers? Zelf heb ik nog niet zo veel ervaring met alleen rondreizen.

Het ontdekken van nieuwe plaatsen vind ik erg leuk, maar het onderweg zijn vind ik zelf wel wat minder fijn... En busreizen zijn niet mijn favoriet. Vorige week ben ik trouwens naar Berlijn geweest met de bus, dat was ook een behoorlijke zit! (waarschijnlijk wel over betere wegen dan bij jullie..)

• 30 Mei 2010 - 20:08

Jorinde:

fijn dat jullie goed zijn overgekomen! Hier is het normale leventje alweer helemaal routine.
    We zijn aan de foto's begonnen. Misschien is er eindelijk een eerste selectie gemaakt als jullie weer yterug zijn in NL!

• 30 Mei 2010 - 22:26

Johan Sprong:

Hoi!
    Johan: Als je Las Lajas intikt op google kom je heel veel foto´s tegen en kan je goed zien hoe indrukwekkend het is (het zal namelijk wel even duren, voordat we weer foto´s online zetten).

Maya:
    Ja, ik vind beide landen zeer goed te doen voor de backpackers. Het reizen is niet duur en er zijn (bijna) overal wel hostels te vinden. Enige kennis van Spaans is wel handig. Maar zonder red je het ook wel (kijk maar naar ons. Alhoewel onze woordenschat met de dag groter wordt). Een lonely planet of anders reisgids is wel heel handig!
    Tjeempie, met de bus naar Berlijn is ook niets niks hoor! Was het wel leuk? Voor je studie toch?

Jorinde:
    We zijn erg benieuwd naarde foto´s!