salsa? - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu salsa? - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Johan Sprong - WaarBenJij.nu

salsa?

Door: decolombiaantjes

Blijf op de hoogte en volg Johan

20 Mei 2010 | Colombia, Cartagena

Jorinde: Een tour door het oude centrum van Cartagena en het er net buiten liggende fort stond ons vnadaag te wachten. Edgar, de engelstalige gids bracht ons eerst naar het fort, gebouwt halverwege de 17e eeuw door de spanjaarden om te zorgen dat engelse piraten Cartagena niet meer konden plunderen. Wel interessant, maar zelfs in het fort was het net zo warm als er buiten, zo niet vochtiger. Mam en ik vonden het daarna wel mooi geweest en zijn naar het hotel teruggegaan, de rest ging met Edgar mee Cartagena bekijken.
Mam en ik besloten in een bakker die we gister hadden gezien een kop koffie en een gebakje te gaan eten. Superlekkere brownies in een hele chique tent in het rijke gedeelte van cartagena, daar hadden we geen spijt van. Ik heb me nu voor de warme middag in een boekwinkel verschanst, met wifi en airco, gezellige houten tafeltjes en Illykoffie. Eindelijk heb ik even de tijd om mijn verslagen bij te werken, op internet te ztten, en mijn E-mail te beantwoorden. Na 5 dagen jungle was ik hier wel even aan toe, heerlijk.
Vanavond is het feest in de stad ivm met de Sail. Eens kijken of ik een leuk salsafeest kan vinden, ik heb wel zin om mijn salsacursus van pas te laten komen!
Morgenmiddag gaan we weer vliegen, terug naar Bogota, om de volgende dag door te reizen naar Nederland. De reis zit er dus echt bijna op. Morgen kunnen jullie nog een verslag verwachten, vlak voor vertrek mss nog, want het vliegveld van Bogota heeft ook wifi, bij terugkomst in NL wil ik nog wel een echte afsluiter plaatsen, maar dan is het voor mij, pap en mam toch echt op.

Helena:
Wij hebben de tour wel afgemaakt. Erg leuk en interessant! Veel geleerd over Cartagena. Onderweg kwamen we een optocht tegen van de Sail die hier nu is. Allemaal mariniers marcheerden de straten door. Dat is toch best indrukwekkend op een of andere manier. En we vingen een glimp op van miss Colombia tussen allemaal gillende mensen.
Later nog een beetje door de stad gelopen en ´s avonds met Mario en Jorinde een drankje gedaan op een terras. Jorinde had toch geen zin meer, dus die ging koffie drinken en naar het hotel. Wij hebben nog lang op het terras gezeten. We werden geentertaind door een clown, die WEL grappig was (dat heb ik nog nooit mee gemaakt). Hij deed vooral mensen na en ging af en toe best ver, waardoor hij zelfs een keer geslagen is.
Mario voorspelde harde regen, dus we zijn maar weer het hardrock cafe ingegaan. Daar hebben we op een balkon gekeken naar een show die er was voor de mariniers. (het was besloten, dus vanaf de straat kon je het niet zien). Erg goede muziek. Maar helaas had Mario gelijk en begon het te hozen. Binnen een minuut stond alles blank en werd de show afgelast. Zelfs op het overkapte balkon bleven we niet droog. Binnen was er hele slechte karaoke. Dus toen de regen was opgehouden zijn we er vandoor gegaan. Er stond zo veel water dat we tot onze enkels in het water stonden. Op sommige plekken stond het tot de knie. Gelukkig had ik niet mijn hakjes aan, wat ik eigenlijk van plan was, maar mijn lelijke teva´s. Anders had ik net als veel mensen op blote voeten naar huis gemoeten....

  • 20 Mei 2010 - 23:02

    Corrie Van Haasteren:

    Wat is dat leuk zeg.Ik heb een hele tijd geen verslagen geopend omdat ik bezig was terug te vliegen en daarna nog heel veel dringende dingen moest doen.
    Maar nu heb ik ze allemaal gelezen en vind het verschrikkelijk leuk.Zeker ook omdat er twee en soms zelfs drie mensen verslagen maken.
    Ik krijg een hele goeie indruk van de reis.Jullie hebben heel veel mooie dingen gezien, maar het viel ook niet mee, hier en daar.Het leek me behoorlijk afzien.

    Hoe is het eigenlijk met je oorontsteking Helena.
    Wel heel rot dat je dat nu net op vakantie moest krijgen.Trouwens Jorinde klaagde ook over oorpijn.Komt dat door de warmte daar?

    Nou,ik weet dat voor jullie drieen de reis ophoudt, maar Helena en Mario gaan verder.Ik hoop dat ook de verslagen door zullen gaan.

    Heel veel liefs en de groeten van mij.

    p.s.Ik ben weer veilig en zonder problemen in Rotterdam gekomen hoor.

  • 21 Mei 2010 - 15:46

    Johan Sprong:

    Helena:
    Hoi mam,
    Wat goed om te horen dat je weer gezond en wel in Nederland bent aangekomen.
    En leuk dat je onze verslagen zo leuk vind.

    Ik weet niet of Jorinde ook oorpijn heeft. Ik denk dat dat een stukje van mij moet zijn?
    Het gaat nu wel veel beter, maar mijn oor is nog steeds niet open.
    Ik weet niet of het met de warmte te maken heeft. Ik denk eerder met slecht slapen en dan veel doen.

    Wat mij betreft vond ik het niet echt afzien, behalve dan de ontsteking, vaak slecht slapen en jeuk van de muggen.
    Maar ik heb slapen in de warmte en veel beestjes natuurlijk al vaker mee gemaakt. Ik wist wel wat me te wachten stond.
    x

  • 21 Mei 2010 - 17:09

    Johan Sprong:

    Oh, de oorpijn waar Jorinde het over had kwam vanwege de hoogte op de Nevado del Ruiz. Heeft niets met de warmte te maken en was tijdelijk.

  • 22 Mei 2010 - 09:51

    Laura :

    maar goed dat je die tefa's hebt aangeschaft! hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

Colombia & Equador

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2010

Popayan en Bogota

07 Juni 2010

Quito, Pasto, Popayan

05 Juni 2010

2, 3 en 4 juni

01 Juni 2010

31 mei en 1 juni

30 Mei 2010

29 en 30 mei
Johan

De oorspronkelijke bewoners ( Indianen) van Colombia.

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 35851

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 29 Februari 2012

Colombia 2012

03 Mei 2010 - 24 Juni 2010

Colombia & Equador

Landen bezocht: